Chestiuni
prealabile
Prevederile
Legii nr. 186/2013, reglementează facilitățile fiscale acordate în
situația cheltuilelilor eligibile ale parcurilor industriale,
inclusiv pentru parcurile ce au obtinut acest titlu pe legea
anterioara, situatie aplicabila Parcului Industrial Sema Parc. De
asemenea, odata cu intrarea in vigoare a acestei legi a intrat în
vigoare și Ordinul nr. 264/2002 care a reglementeaza procedura si
conditiile in care poate fi acordat ajutorul minimis care priveste
intre altele si facilitatile fiscale la plata impozitului pe
cladirile parcului industrial.
Facilitatile
care deriva din titlul de parc industrial, conform prevederilor
actuale ale legislatiei in domeniu, respectiv conform prevederilor
art. 20 din Legii nr. 186/2013 sunt:
a) scutire
de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinatiei sau
pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului
industrial;
b) scutire
de la plata impozitului pe terenuri, corespunzator terenului aferent
parcului industrial;
c) scutire
de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac
parte din infrastructura parcului industrial;
d) scutiri,
numai cu acordul autoritatilor publice locale, de la plata oricaror
taxe datorate bugetelor locale;
e) alte
facilitati ce pot fi acordate, potrivit legii, de autoritatile
administratiei publice locale.
Schema
de acordare a ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate in
parcurile industriale este reglementata de Ordin 2980/2013.
I.
Ajutorul de minimis, conform prevederilor art. 4 din
Ordinul nr. 2980/2013, acordat
întreprinderilor eligibile constă în:
|
a) scutire
de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei sau
pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent
parcului industrial;
|
b) scutire
de la plata impozitului pe terenuri, corespunzător terenului
aferent parcului industrial, potrivit prevederilor art. 257 lit.
l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare;
|
c)
scutire de la plata impozitului pe clădiri, corespunzător
clădirilor care fac parte din infrastructura parcului
industrial, în conformitate cu art. 250 alin. (1) pct. 9 din
Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările
ulterioare;
(Conform
prevederilor din art. 250 al.9 din Codul fiscal „Cladirile
pentru care nu se datoreaza impozit prin efectul legii sunt, dupa
cum urmeaza: (...) pct. 9 cladiri din parcuri industriale,
stiintifice si tehnologice, potrivit legii.).
|
d)
scutiri, numai cu acordul autorităţilor administraţiei publice
locale, de la plata oricăror taxe datorate bugetelor locale ale
unităţilor administrativ-teritoriale pentru eliberarea oricăror
certificate de urbanism, autorizaţii de construire şi/sau
autorizaţii de desfiinţare de construcţii pentru terenurile şi
clădirile din infrastructura parcului, ce fac parte integrantă
din parcul industrial;
|
e)
alte facilităţi ce pot fi acordate, potrivit legii, de
autorităţile administraţiei publice locale.
Costuri
eligibile, potrivit articolului 3 din Ordin include cheltuielile
realizate cu achiziţionarea/construcţia activelor corporale şi
necorporale ale parcului industrial.
|
II.
Beneficiarii ajutorului de minimis,
în
temeiul schemei, sunt întreprinderile care îndeplinesc
cumulativ următoarele condiţii:
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugetul
maxim al schemei de ajutor de minimis este de 8 milioane lei.
Ajutorul
de minimis se acorda de unitatea administrativ-teritorială pe
teritoriul căreia este situat parcul industrial.
Pentru
a beneficia de ajutor de minimis în baza schemei, administratorul
parcului industrial sau rezidenţii trebuie să obţină un acord de
principiu al autorităţii administraţiei publice locale (mai exact
actul care atesta dreptul intreprinderii solicitante de a beneficia
de acordul ajutorul de minimis).
Conform
prevederilor art. 3 din Ordin, rezidentul este orice persoană
juridică română care desfășoară activități economice în
cadru parcului industrial, în baza unui contract de administrare sau
de prestare servicii sau în calitate de proprietar ori de chiriaș
al unui imobil din cadrul parcului industrial.
III.
Cererea pentru obtinerea ajutorului minimis:
În
vederea obţinerii acordului de principiu al unității
administrativ teritoriale, administratorul parcului industrial
sau rezidentul va trebui să depună un dosar ce va cuprinde
următoarele documente:
|
a) cerere
de acord de principiu privind ajutorul de minimis, completată în
limba română, prin tehnoredactare, ştampilată şi semnată în
original de persoana autorizată să reprezinte legal
întreprinderea solicitantă, al cărei model, este prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta schemă;
|
b) opis cu
documentele anexate cererii de acord;
|
c)
certificat constatator, după caz, în original, emis cu ocazia
depunerii cererii de acord de principiu de oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul
întreprinderea solicitantă, în care să se menţioneze
următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de
înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai
întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate
domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale
întreprinderii, data ultimei menţiuni înscrise în registru şi
obiectul acesteia, activitatea desfăşurată în parcul
industrial, cu menţionarea codului CAEN corespunzător;
|
d) studiu
de fezabilitate sau plan de investiţii, cu evidenţierea
cheltuielilor eligibile, prezentat în format tabelar, cu
detalierea pe elemente de activ;
|
e) extras
de carte funciară pentru informare;
|
f) o
declaraţie scrisă a reprezentantului legal, sub sancţiunea
art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii,
referitoare la toate ajutoarele de minimis primite de solicitant
pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în
curs;
|
g)
împuternicire prin act notarial, în original, în cazul în
care o altă persoană decât reprezentantul legal al
întreprinderii solicitante semnează cererea de acord pentru
finanţare şi documentaţia aferentă.
|
Pe
lângă aceste documente, unitatea administrativ teritorială ca
furnizor al ajutorului minimis, poate solicita orice alte documente
va considera ca sunt necesare.
Aceasta
schemă se aplică de la data intrării în vigoare până la data de
30 iunie 2014, cu posibilitatea prelungirii, potrivit viitoarelor
reguli comunitare în materia ajutorului de minimis, aferent
perioadei 2014-2020.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu